هر چی که باید راجب قهوه بدونی، معرفی و راهنمای خرید انواع قهوه و خواص آنها فارسی بیوتی


طعمش خیلی خوبه و عطر خوبی هم داره، کافئینش بالاست و robust هست، برای قهوه‌خور هایی که نیاز به قهوه‌ی فوری دارند خیلی مناسبه. با تشکر از برند بن‌مانو، امیدوارم کیفیتشون هر روز بهتر از قبل بشه. یکی از دانشمندان می‌گوید این واقعیت که قهوه حاوی مواد خوب است لزوما به این معنی نیست که برای ما هم خوب باشد. به گفته او اگرچه آنتی‌اکسیدان زیادی در قهوه وجود دارد، اما این معنی را ندارد که نوشیدن قهوه منجر به افزایش آنتی‌اکسیدان در بدن شود. عوامل بسیار زیادی‌ لذتی که یک فرد از مصرف Coffee می‌برد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هر چی که باید راجب قهوه بدونی، معرفی و راهنمای خرید انواع قهوه و خواص آنها فارسی بیوتی

در بین انواع قهوه، این قهوه محبوبی مخصوصا برای صبحانه است و حدس زده می‌شود برای اولین بار در طول جنگ دوم آریو کالا درست شده باشد. احتمالا سربازان با اضافه کردن آب به قهوه‌های خود سعی می‌کردند مقدار جیره قهوه خود را افزایش دهند. آمریکانو اگر سرد سرو شود مقداری شیر و شکر هم به آن اضافه می‌کنند. همچنین اگر به قهوه آمریکانو معمولی مقداری شیر اضافه شود به آن آمریکانو سفید می‌گویند که شباهت زیادی به لاته پیدا می‌کند. تفاوت عصاره‌گیری اسپرسو سبب شده است تا نوشیدنی‌های قهوه‌ای که پایه اسپرسو دارند میزان بیشتری کافئین نسبت به انواع قهوه معمولی داشته باشند. حجم یکسانی از اسپرسو تقریبا دو برابر قهوه سیاه یا چکه‌ای کافئین دارد.

آیا می‌دانید قهوه اسپرسو چیست؟

همچنین نحوه بو دادن و آسیاب‌کردن دانه‌های قهوه معمولی یا بلک با اسپرسو متفاوت است. طعم و میزان کافئین موجود در آمریکانو و بلک نیز با توجه به تفاوت بو دادن و آماده‌سازی متفاوت است. کیفیت دانه‌ قهوه در این نوع بسیار مهم است چون با شیر و شکر همراه نیست. یک شات اسپرسو حدوداً 30 میلی‌لیتر است و 76 میلی‌گرم کافئین دارد.

انواع قهوه ساز های خانگی

برای لذت بیشتر از نوشیدنی قهوه بهتر است تفاوت میان حدود 20 نوع قهوه شرح داده شده در این مطلب را بدانید؛ اما در ابتدا به تاریخچه قهوه می‌پردازیم. برای اینکه بیشتر درباره تفاوت انواع قهوه روبوستا و عربیکا بدونید توصیه میکنیم این مطلب را بخونید. برای افرادی که از یک رژیم غذایی استاندارد غربی استفاده می کنند، قهوه ممکن است یکی از سالم ترین نوشیدنی ها محسوب شود. مطالعات نشان داده افرادی که بیشتر قهوه می نوشند 23-50٪ خطر کمتری برای ابتلا به این بیماری دارند. کسانی که تپش قلب دارند زیرا قهوه باعث افزایش موقت فشارخون و ضربان قلب می شود.

دستگاه کپسول نسپرسو مدل (essenza Mini) به همراه ۵ بسته کپسول

در سال‌های اخیر شاهد افزایش محبوبیت تجارت منصفانه‌ی قهوه بوده‌ایم که خود باعث پشتیبانی و حفاظت از کشاورزان مزارع کوچک قهوه در سراسر جهان شده است. سازمان‌های حامی تجارت منصفانه نه تنها باعث رسیدن کشاورزان به حق خود و بهبود درآمد بالقوه‌شان می‌شوند، بلکه آن‌ها سطح پایداریِ زیست‌محیطی، اقتصادی، و اجتماعی افراد را نیز ارتقاء می‌دهند. زنان باردار و شیرده حتما باید با نظر پزشک از قهوه استفاده کنند و همچنین نوشیدن قهوه و سایر مایعات حاوی کافئین به میزان بالا برای افراد زیر 14 سال توصیه نمی شود. به نظر بنده اگر به فشار خون، بیماری های قلبی، کلیوی، مشکلات تنفسی، اضطراب و افسردگی مبتلا نمی باشید و با نوشیدن قهوه احساس نشاط و خوبی را تجربه می کنید حداکثر 3 الی 5 لیوان در هفته برایتان مفید خواهد بود.

از جمله عللی که دانشمندان برای این موضوع بیان کرده‌اند خاصیت ضد التهابی قهوه، اسید کافئیک موجود در قهوه و محافظت از سلول‌های تولید کننده انسولین توسط قهوه است. در این آزمایش در رابطه با نحوه‌ی دقیق عملکرد کافئین بر روی مغز اطلاعات دقیقی به دست نیامد اما آنچه مشخص شد تاثیر کافئین بر روی قسمت‌های خاصی از مغز است که تاثیر مستقیم در حافظه کوتاه مدت و افزایش عملکرد مغز دارد. پس از اینکه قهوه به مقدار دلخواه از پرتافیلتر خارج شد دکمه را خاموش کنید و منتظر بمانید تا چراغ تهیه شیر روشن شود. پس از چند ثانیه شاهد خروج عصاره قهوه از زیر پرتافیلتر خواهید بود.

بیماری آلزایمر شایع ترین بیماری نورودژنراتیو و علت اصلی زوال عقل در سراسر جهان است. این بیماری معمولا افراد بالای 65 سال را درگیر می کند و هیچ درمانی برای آن مشخص نیست. این هورمون بدن شما را برای انجام فعالیت های بدنی شدید آماده می کند. کافئین با تجزیه چربی بدن اسیدهای چرب آزاد را به عنوان سوخت در دسترس قرار می دهد. کافئین سیستم عصبی را تحریک می کند، به سلول های چربی برای تجزیه بیشتر کمک می کند و همچنین میزان اپی نفرین (آدرنالین) را در خون افزایش می دهد.

اگر بخواهیم درجه‌ی آسیاب‌ قهوه برای تهیه قهوه را در 7 درجه (درجه‌ی 7 به معنای خیلی درشت و درجه‌ی یک به معنای خیلی خیلی ریز است) تقسیم‌بندی کنیم ترتیب آن‌ها به شرح زیر خواهد بود. عمده قهوه روبوستای جهان متعلق به کشور اندونزی است و به همین دلیل قهوه اندونزی با روبوستا شناخته می‌شود. اسیدیته قهوه‌ که نشان دهنده میزان ترشی قهوه است؛ در قهوه عربیکا بیش از قهوه‌ی روبوستا است. پس از ورود قهوه به ترکیه‌ی امروزی، این نوشیدنی به سرعت در بین مردم رواج پیدا کرد و مکان‌هایی برای سرو این نوشیدنی ایجاد شد.

  • فقط باید قهوه ای رو بیابید که طعم و ویژگی های آن مورد پسند شما باشد.
  • انواع قهوه در کنار چای جزو محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در طول تاریخ بشر هستند و اصلی‌ترین علت آن وجود کافئین در آن‌ها است.
  • اگر طرفدار قهوه دم سرد هستید شاید بخواین دستگاهش را تهیه کنید.

اما اگر به دنبال یک قهوه‌ساز چندکاره هستید، می‌توانید از ایروپرس به جای این دستگاه استفاده کنید. نکته جالبی که طرفداران این دستگاه در مورد آن دوست دارند این است که با کمک این دستگاه می‌توانند غلظت قهوه را کنترل کنند و از طرف دیگر ظرف این دستگاه خیلی راحت تمیز می‌شود. با این حال برای استفاده از این دستگاه شما به نوع خاصی از فیلتر نیاز دارید که گران‌تر از فیلتر معمولی است. جالب است بدانید یک فنجان یک انسی تک شات اسپرسو تقریبا حاوی ۶۳ میلی‌گرم کافئین است که در مقایسه با یک فنجان هشت انسی قهوه دمی مقدار بیشتری است. یک تحقیق در سال ۲۰۱۷ نشان داد به طور متوسط یک فنجان ۱۲ انسی از این نوشیدنی می‌تواند حاوی ۱۵۳ تا ۲۳۸ میلی‌گرم کافئین باشد.