اتاق هواساز چیست؟ بررسی همه جیز درباره هواساز کلین روم آژند-بتا تهویه


مزیت استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای نسبت به مبدل حرارتی شل و تیوب، این است که با توجه به موجدار بودن صفحات که جریان گردابی سیال را افزایش می دهد. با ایجاد جربان‌های متقاطع مقاومت فیلمی تشکیل شده روی لوله‌ها را از بین برده و ضریب انتقال حرارت را افزایش می‌دهند. همین‌طور لوله‌ها را نگهداشته و از خم شدن و ارتعاش آن‌ها جلوگیری می‌کنند. در برخی طراحی‌ها از تیغه‌های طولی برای تقسیم کردن جریان پوسته به دو یا سه گذر استفاده می‌کنند. جریان سیال در داخل مجاری مبدل‌های حرارتی پیوسته یا متناوب است.

اما به شکل مدرن، برای اولین بار در قرن هفدهم میلادی توسط کورنلیس دریبل مخترع هلندی ساخت و استفاده از سیستم های تهویه چیلر بتا تهویه مطبوع آغاز شد. در سال ۱۸۲۰ و با کشف توانایی آمونیاک به عنوان یک عامل خنک کردن هوا، تحول عظیمی در ایجاد بسترهای برودتی در سیستم های تهویه مطبوع صورت گرفت. شرکت تهویه نوین ایرانیان با استفاده از دانش امروزی و تجربیات گذشته خود توانسته تا در عرضه و فروش سیستم های تهویه (سیستم های سرمایشی و گرمایشی) با لطف ایزد منان بسیار موفق باشد. هواساز هایژنیک یا بیمارستانی یک سری الزامات خاص طراحی دارد و فیلترهای حساس تری در آن ها استفاده شده است اما نمی توان گفت از انتقال بیماری کرونا جلوگیری می کند! شما می توانید در تالار یا در مکان های دیگر استفاده کنید اما باید مطمئن باشید که تاثیری بر روی انتقال کرونا دارد یا خیر؟ چون با شیوع کرونا یک سری محصولات که صرفا جنبه تجاری و تبلیغاتی دارند در بازار رایج شد! یکی دیگر از روش های دسته بندی هوارسان در بازار تهویه مطبوع، نوع زون بندی است که هواسازها را به دودسته تک منطقه ای و چند منطقه ای تقسین می کند و ما در ادامه هر کدام را به طور جداگانه بررسی کرده ایم.

🔵 درحالی‌که تمامی مبدل های یاد شده تاکنون، طراحی مشابهی داشتند؛ مبدل حرارتی صفحه ای، از این قاعده مستثنی است. از صفحات فلزی این مبدل، برای تبادل حرارت در سیستم استفاده می شود. اما به دلیل دوام بالاتر و نیاز کمتر به تعمیر، یکی از اولین گزینه های انتخابی در نیروگاه ها می باشند. چقدر در خصوص انواع مبدل های حرارتی و کاربرد آنها اطلاعات دارید؟. مبدل های حرارتی که در اصطلاح انگلیسی نامیده می شوند؛ بخشی جدایی‌ ناپذیر از کورة احتراق میباشند که نقش بسیار مهمی در انتقال حرارت و تکمیل فرایند ترمودینامیکی سیستم تهویة مطبوع شما ایفا میکنند. در بیان ساده، مبدل حرارتی یک سیال (خواه مایع یا گاز) را در تماس با سیال دیگری قرار میدهد که از این طریق، حرارت میان دو سیال جابه‌جا میشود.

فیلتر دیاتومه هایوارد مدل 4820

یعنی با دمیدن هوا در اطراف کویل وظیفه تولید هوای گرم و سرد را در فصل تابستان و یا زمستان و خنک کردن و گرم کردن فضا را بر عهده دارند. همانطور که اشاره شد هواساز وظیفه تامین هوایی مطلوب در محیط را به عهده دارد، و همانند سایر سیستم ها از کنار هم قرار گرفتن اجزا و قطعات ریز و درشتی ساخته شده که عملکرد هریک و هماهنگی بین آنها ساختار پیچیده ی هواساز را به وجود می آورد. با توجه به هزینه ی بالای خرید و نصب این سیستم ها می توان گفت در ساختمان ها و مجتمع های بزرگ بیشتر کاربرد دارند و در این صورت صرفه اقتصادی خواهند داشت. گروه فنی مهندسی دماپویا در مقاله ای به تفاوت بین فن کویل و هواساز اشاره داشته که با مراجعه به این صفحه میتوانید و مطالعه تفاوت ها و مزایا و معایب هریک خریدی متناسب با نیاز و مقرون به صرفه را تجربه نمایید.

هواساز خانگی

در ادامه قطعات اصلی سازنده دستگاه ایر واشر با توضیحی اجمالی آورده شده است. ایرواشر جلوزن و ایرواشر بالا زن ، دو نوع با توجه به محل قرار گیری فن است. توزیع هوا به وسیله کانال ، باعث استفاده از فضای پرت ساختمان می شود و دیگر نیازی به فن کویل نخواهید داشت. برای این که مشخص شود ، ایرواشر برای رسیدن به هدف شما مناسب است یا خیر ، قبل از هرچیز باید ببینیم این دستگاه چیست و چگونه کار می کند. هزینه خرید و اجرا در سیستم های تراکمی از سیستم های تبخیری بالاتر می‌باشد.

هنگامی که آب سرد از کویل خنک کننده خارج می شود، در حدود 5 درجه سانتی گراد (۵۳.۶ درجه فارنهایت) گرمتر خواهد شد و به 12 درجه ی سانتیگراد می رسد. سپس آب سردِ گرم شده از طریق رایزرهای مسیر بازگشت به سمت اواپراتور چیلر بازگردانده می شود. آب سرد مجددا خنک می شود و آماده چرخش درون ساختمان و جمع آوری بار حرارتی بیشتری خواهد شد. در سیستم های تهویه مطبوع دستگاهی به نام فن کویل گازی وجود ندارد چون سیال موجود در فن کویل آب است و گاز نیست گاز ها در دستگاه هایی مانند اسپلیت های دیواری و کانالی، یونیت ها و پکیج ها با جریان در پنل ها انتقال دما را انجام می دهند.

برج خنک کننده چیست؟ کاربرد انواع برج خنک کن آسا تهویه-بتا تهویه

مزیت اصلی فن کویل این است که سیستم لوله کشی آن نیاز به فضای کمتری دارد. همچنین می توان به منظور کاهش هزینه های انرژی ، فضاهای مختلف را به صورت مجزا کنترل نمود. از آنجا که این سیستم می تواند با دمای پایین آب نیز گرم شود، درنتیجه برای مناطقی که تولید گرما صرفا توسط صفحات خورشیدی انجام می گیرد مناسب است. برای طراحی تأسیسات موجود ساختمان، لوله کشی و سیم کشی فن کویل از کانالهای بزرگ مورد نیاز برای یک سیستم تمام هوا ساده تر است.

تقسیم‌بندی از لحاظ نوع نصب[ویرایش]

به دلیل هزینه‌های عمرانی بالای این مدل از نسل بعدی تحت عنوان برج‌های گالوانیزه معرفی گردید. در برج‌های فن دار یک یا چند فن وظیفه به جریان درآوردن هوا را در داخل برج خنک کن دارند. در این نوع تا زمانی که فن روشن است جریان هوا بین محیط داخل برج و بیرون برقرار است همچنین نسبت به برج‌های بدون فن فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

البته در مواقعی نیز بسته به نیاز تمام این مسائل می تواند تغییر کند. برای افزایش راندمان و کارایی دستگاه هواساز باید کانالهای هوای آنکه در معرض نور و گرما و سرما و رطوبت است عایق کاری مناسب داشته باشد. حدالامکان هواساز و در محل تهویه نصب کنید تا طول مسیر کانال کشی کاهش یابد که باعث کاهش هزینه ها نیز می گردد. اتصال دهانه خروجی هواساز به کانال کشی باید مطابق قوانین و ضوابط استاندارد انجام شود. هواساز دستگاهی است که جهت تأمین و انتقال جریان هوای مناسب، به منظور تهویه (تأمین هوای تازه)، سرمایش (تأمین هوای خنک) و گرمایش (تأمین هوای گرم) به عنوان یکی از سیستم ­های تهویه مطبوع یا HVAC شناخته می ­شود. این دستگاه با نام هوارسان یا واحد انتقال هوا نیز شناخته می شود و اغلب در سه نوع معمولی، هایژنیک و سقفی تو کار در بازار عرضه می شوند.

ایرواشر آپارتمانی چیست؟ معرفی مزایا و معایب ایرواشر خانگی-بتا تهویه

البته به این نکته توجه کنید که فن کویل خود ذاتاً مولد گرما یا سرما نیست و نیاز به آب ورودی با دماهای مختلف دارد. این آب ورودی، معمولا توسط چیلر یا دیگ موتورخانه و حتی پکیج خانگی داخل آپارتمان تنظیم دما می‌شود و توسط پمپ به فضای داخلی ارسال می‌شود. جهت انتخاب و خرید آسان فن کویل ، ابتدا باید ظرفیت مورد نیاز را تعیین کنید. در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز، اطلاعات فنی ده­‌ها مدل از انواع فن کویل، از برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.

  • چنانچه قصد ثبت سفارش خرید آن را به صورت آنلاین دارید؛ بهتر است فاکتورهایی از جمله ضمانت اصالت کالا، مشاوره و پشتیبانی و برخورداری از کارت گارانتی را نیز در نظر داشته باشید.
  • 1_ تعمیر آن به این دلیل که حتما باید در محل نصب شده انجا شود احتمالا باعث به هم ریختگی محل می شود.
  • از قابلیت این فن کویل ها میتوان به دارا بودن پمپ درین داخلی و ریموت کنترل اشاره نمود.
  • این امر باعث می شود تا ضمن انتخاب بهتر، در هنگام بروز مشکل بتوانید از این خدمات بهره ببرید.
  • اما گاهی با توجه به نوع کاربری و معماری ساختمان، نیاز به سرمایش و گرمایش همزمان احساس می گردد.

اجزای ایرواشر و تجهیزات بکار رفته در آن بسیار شبیه اجزای دستگاه هواساز است و با این تفاوت که در ایرواشر ، لوله های سرمایشی (کویل آب سرد) وجود ندارد و سیستم سرمایشی ایرواشر بر مبنای تبخیر شدن آب (مانند کولر آبی) است. سیستم گرمایشی ایرواشر و نیز فیلتراسیون و طرز کار ایرواشر مشابه دستگاه هواساز است. سیستم سرمایش دستگاه ایرواشر با گرمایش آن کاملا متفاوت است و به شیوه تبخیری (شبیه کولر آبی) عمل سرمایش در آن انجام می شود. بدین شکل که نازل های (افشانک های) تزریق کننده آب با فشار بالا ، آب را بر روی جریان هوای عبوری از دستگاه، اسپری (تزریق) کرده و به ذرات پودری شکل در می آورند.

  • مدل فن های مورد استفاده در دستگاه ایرواشر شامل فوروارد، بک وارد و پلاگ فن است.
  • در مجموع اگر بخواهیم از عملکرد ايرواشر یک جمع بندی داشته باشیم، سیستم گرمایشی این دستگاه به خوبی عمل می کند و نیاز به دستگاه جانبی در کنار آن نیست.
  • در هواساز عملیات پاک سازی و شست و شوی هوا توسط جریان آب صورت نگرفته و فقط توسط فیلتر پاکسازی هوا صورت می‌گیرد چرا که سرمایش به واسطه کویل آبی صورت می‌گیرد.
  • دستگاه ایرواشر وزن پایین تری دارد و فقط به یک زیرسازی سبک برای جاسازی نیازمند است.
  • داکت اسپلیت یک دستگاه دو تکه بوده ولی ایرواشر به صورت یک واحد می‌باشد.

اتاق هواساز چیست؟ بررسی همه جیز درباره هواساز کلین روم آژند-بتا تهویه

در حالت سرمایش هواساز آب سرد شده توسط چیلر که می تواند از چیلر جذبی، تراکمی یا سانترفیوژ باشد، به وسیله لوله ها به درون کویل سرمایشی هواساز منتقل می شود. با عبور هوا از روی این کویل، هوای سرد شده از طریق کانال ها به محیط منتقل می شود و آنجا را سرد می کند. برای تنظیم رطوبت هوا ساز با استفاده از انواع رطوبت زن ها رطوبت هوای مورد نظر را تنظیم می کند.

از آنجا که عملکرد سرمایشی ایرواشرها مبتنی بر روش سرمایش تبخیری (مانند کولرهای آبی) می‌باشد، نباید از آنها انتظار ایجاد سرمایش قوی مانند سیستم‌های سرمایش تراکمی یا جذبی یاداکت اسپلیتو اسپلیت ها را داشته باشیم. هواشور یا ایرواشر Air Washer دستگاهی است که برای خنک کردن هوا از روش پاشش پودر آب روی هوای عبوری از دستگاه استفاده می‌کند. ایرواشرها می‌توانند به صورت یک دستگاه مستقل و یا به عنوان جزئی از هواساز و دیگر سیستم‌های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار گیرند. این سیستم نسبت به سیستم تراکمی برق کمتری مصرف می‌کند و در واقع نوعی کولر آبی با ظرفیتی خیلی بالاتر می‌باشد و قادر است علاوه بر رطوبت دهی مناسب به پاکسازی هوا از چربی ها و مواد معلق بپردازد. همان طور که در ابتدا نیز گفته شد، دسته بندی ایرواشر ها از لحاظ توان و کارایی به سه گروه کلاس 8، کلاس 6 و کلاس 4 می باشد.

آموزش مرحله به مرحله نصب اسپیلت

علاوه بر این، آب تصفیه شده تمایل به حمله به فلز گالوانیزه دارد و اساساً آن را در مدت زمان بسیار کوتاهی فرسوده می‌کند. شرایط محیطی مانند نور خورشید، آلودگی و مواد شیمیایی برخی فرآیندها نیز در از بین رفتن زودهنگام فولاد گالوانیزه نقش دارند. حتی آلودگی هوای محیط می‌تواند بر فولاد گالوانیزه تأثیر بگذارد و منجر به خرابی زودرس آن شود.

دقت کنید که در هنگام نصب این دستگاه، از فروشنده بخواهید تا لیست قطعاتی را که نیاز است هر 6 ماه تعویض یا تعمیر شود، به شما تحویل بدهد. با توجه به روند افزایشی میزان آلودگی هوا در شهرها و مناطق مسکونی، احتمال ابتلا به بیماری های مختلف قلبی و عروقی، پوستی و تنفسی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ایرواشرها شامل سه بخش اصلی هستند که هر یک عملکرد خاص خود را دارند. اتاقک فیلتر دارای درب‌های بازرسی و همچنین شیر رویت و لامپ کابین بوده که امکان دسترسی آسان به فیلتر‌ها و دمپر‌های هوای تازه و برگشت، فراهم باشد.

و کاربرد هواساز در جاهایی که باید رطوبت هوا کامل تحت کنترل باشد و بتوان مقدار آن را مدیریت کرد. در این نوع مرطوب کنند، حفره‌های ریزی در لوله وجود دارند که بخاری را که از میان لوله جریان پیدا می‌کند، توزیع می‌کنند. در این مورد، آبی که گرم می‌شود تا بخار را برای توزیع در شبکه ایجاد کند، تهویه می‌شود تا از پخش شدن بو در فضای اتاق جلوگیری کند. شرکت هواساز به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت هوای اگزاست ،استفاده از مبدل های بازیافت انرژی در دستگاه های هواساز را پیشنهاد می کند. هنگام گرم کردن ساختمان قبل از حضور ساکنین از بسته بودن دمپر های هوای خارجی اطمینان حاصل کنید. جریان هوا در دمپر پره موازی با وضعیت قرار گیری دمپر تطابق ندارد.

انواع هواساز از لحاظ کاربرد

در نهایت نیز تعدادی فیلتر کیسه ­ای برای جداسازی و جذب ذرات کوچک­تر گرد و غبار قرار گرفته است. شکل سیستمی را نشان می دهد که دارای کویل گرمایشی و سرمایشی می باشد، اما این کویل ها به صورت موازی نصب شده اند. با داشتن یک سیستم کانال کشی مناسب این امکان وجود خواهد داشت که این سیستم بتواند در صورت نیاز به طور هم زمان برای برخی از مناطق ساختمان گرمایش و برای نواحی دیگری از ساختمان سرمایش را تامین کند. سیستم هواساز مرکزی واقع در موتورخانه هوای مورد نیاز را تا رسیدن به شرایط مطلوب تهویه کرده و آن را به فضاهای مورد نظر ارسال می کند.

شاسی دستگاه می‌تواند به صورت دوبل باشد و از لرزه گیر‌های فنری یا لاستیکی بین دو شاسی استفاده گردد. هواساز نیاز همزمان به دیگ ابگرم و چیلر به منظور ایجاد حرارت برودت لازم را دارد و اما در ایرواشر فقط نیاز به دیگ ابگرم به منظور تامین گرمایش می باشد. اگر دنبال دستگاهی می گردید که بتواند هم سرما را تامین کند و هم در فصول سرد سال محیط را گرم کند یکی از بهترین پیشنهادات ایرواشر است که قیمت مناسبی دارد و کار کردن با آن بسیار راحت است. این بخش هوا را وادار به برخورد با صفحات مرطوب می کند تا قطرات اسپری شده ذرات هوا را تمیز کند.پمپ نیز سیرکولاسیون را انجام می دهد.

مزایای دستگاه ایرواشر

بلکه همواره اعتبار شرکت سازنده و کیفیت ساخت برجهای خنک کننده را مدنظر قرار دهید. اصولی‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از یخ زدن برج خنک کن در زمستان تعبیه هیتر در داخل تشتک دستگاه است. هیتر خودکار معمولا در برج خنک کننده به عنوان آپشن اضافی در نظر گرفته میشود. ولی باید گفت که یکی از اصلی‌ترین تجهیزات درون کولینگ تاوریست که در مناطق سردسیر نصب میشود.

تعمیر و سرویس برج خنک کننده

نحوه عملکردهواساز ایرواشربدین صورت می باشد که با ورود هوا از طریق دمپرها به دستگاههواساز ایرواشرفرایند خنک کنندگی و فیلتراسیون آغاز می شود. علاوه بر آن دمپر های هوای تازه و هوای برگشت وظیفه تنظیم هوای مخلوط ( تازه و برگشت شده از سالن) را به عهده دارند. قسمت خروجی اتاقک ایرواشر مجهز به شبکه های قطره گیر می باشد که باعث حذف قطرات درشت آب می شود و در ادمه هوای گرم و یا خنک شده حاصل از مراحل قبل از طریقفن سانتریفیوژ بکوارداز دستگاه خارج می شود.

تمامی دستگیره و لولا‌های استفاده شده در بدنه‌ی دستگاه متناسب با مصارف تهویه مطبوع است. ضخامت ورق بدنه استاندارد بوده و بر اساس شرایط کاری و مدل دستگاه و یا استاندارد کارخانه‌ی تولید کننده، مختلف می‌باشد. اما در کل ضخامت ورقه خارجی بدنه حدود ۱/۵ میلی متر و بدنه‌ جداره داخلی حدود ۱ میلی متر است.

پمپ آب

با سلام، من اطلاعاتی راجع به ابعاد دستگاه ایرواشر صنعتی برای یک پروژه نیاز دارم. اتصالات مخزن آب ایرواشر به پمپ، و پمپ به تخلیه اسپری با کمک لوله‌های پلاستیکی و مفاصل ایجاد می‌شوند. برای انواع مختلفی از آرایش و چیدمان انواع مختلف اتصالات از جمله اتصالات T، اتصال زاویه راست (آرنج) استفاده می‌شود. ابعاد دستگاه در هر ظرفیت با توجه به تنوع و تعدد فن‌های مجموعه‌ی هوادهی و پمپ‌های پاشش و سایر سفارشات تعیین می‌گردد.

مبدل حرارتی شرکت مکانیک سیالات-بتا تهویه

هواساز به طور عمده در ابعاد بزرگ و به شکل اتاقک های فلزی بزرگی ساخته و طراحی می شوند. به همین جهت محل نصب آنها در فضای بیرون از ساختمان در نظر گرفته می شود. و به دلیل ایجاد صدا حین عملکرد ترجیحا به دور از محل سکونت و استراحت افراد در نظر گرفته می شود. با قرار گرفتن دستگاه در فضای بیرون برای انتقال هوای ایجاد شده نیاز به کانال کشی متناسب با شرایط است. و از طریق کانال هوای ایجاد شده را در فضای داخلی ساختمان توزیع می نماید. نحوه تامین هوا در این سیستم به سه روش امکان پذیر است، اول آنکه به صورت کامل هوای مورد نیاز را از هوای بیرون دریافت می نماید.

  • با توجه به اینکه هر دستگاهی باید متناسب با نیازهای هر مکان به طور خاص طراحی و ساخته شود ، نمی توان قیمت دقیقی برای محصولات برآورد کرد و تنها پس از تعیین دبی و مشخصات فنی دستگاه ، قیمت مشخص می گردد.
  • هواساز خانگی و آپارتمانی یا اصطلاحا Air Handing Unit یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین سیستم های تهویه آپارتمان در علوم بروز مهندسی جهان محسوب می‌باشد.
  • یک هواساز معمولاً شامل یک بخش مکش هوای تازه و یک بخش اختلاط هوا، بخش فن شامل محفظه فن و موتور فن، بخش کویل شامل کویل عبور آب، بخش فیلتر و یک واحد کنترل می‌باشد.
  • دلیل ایجاد اختلال می تواند مشکل عملکرد انرژی باشد که قابل حل است و یا مشکلاتی که نمی توان از بروز آن ها جلوگیری کرد که احتمالا نیازمند یک پروژه ی مناسب می باشد.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با خرید محصولات برج خنک کننده فایبرگلاس بامین تهویه در زیر به تفصیل بیان شده است. رویکرد، تفاوت بین دمای آب سرد خروجی از برج و دمای حباب مرطوب هوا است. ایجاد رویکرد، دمای عملیاتی برج را ثابت می‌کند و مهمترین پارامتر در تعیین اندازه و هزینه برج است. برج‌های خنک کننده پلاستیکی مهندسی شده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر فرسودگی مقاوم باشند.

برج خنک کننده 5 تن مدار باز

فن کویل‌های زمینی به دلیل راندمان بالا توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. به دلیل قرار گرفتن روی زمین استفاده و تعمیر این فن کویل راحت تر از دیگر مدل‌هاست. البته نیاز به فضای خاص خود دارد که برای محیط‌های کوچک این گزینه می‌تواند یک عیب به شمار آید. فن کویل زمینی مدل و برند‌های متنوعی دارد که با توجه به وسعت و حجم هوادهی و فضایی که برای فن کویل در نظر گرفته‌اید، می‌توانید مدل و برند موردنظر خود را انتخاب کنید. فن کویل کاستی به دلیل آن که قابلیت نصب در سقف کاذب را دارد، هیچ فضایی را اشغال نمی کند. همچنین از طراحی ظاهری مناسبی برخوردار است و بسیار زیبا به نظر می رسد.

فن کویل کاستی چهار طرفه کامپکت میدیا مدل MKD-400

مبدل های صفحه ای واشردار شامل تعدادی از صفحات نازک با سطح چین دار یا موج دار است که سیال های گرم و سرد را از یکدیگر جدا می کند. صفحات دارای قطعاتی در گوشه ها هستند که به نحوی آرایش داده شده اند که دو ماده ای که باید گرما بین آنها مبادله شود ، یکی در میان فضای صفحات ، جریان یابند. طراحی و واشر بندی مناسب ، امکان آن را ایجاد می کند که مجموعه ای از صفحات ، توسط پیچ ها که از صفحات ابتدا و انتها نیز می گذرند ، در کنار یکدیگر نگه داشته شوند. واشرها از نشتی به بیرون جلوگیری می کنند و سیال ها را در صفحات ، به شکل مورد نظر ، هدایت می نمایند.

  • نرخ انتقال حرارت برای یک صفحه در محدوده رنج ۰۱/۰تا ۶/۳ متر مربع قرار دارد که برای اجتناب از توزیع غیریکسان سیال درعرض صفحه، حداقل نسبت طول/عرض حدود ۸/۱ انتخاب می‌شود.
  • یعنی مشکلاتی که دما و ظرفیت در آنها مشخص است و اندازه گیری مبدل مورد نظر است.
  • سومین عامل فشار کاری سیالاتی است که با هم تبادل حرارت انجام می دهند هر چه فشار بیشتر باشد تجهیزات با دوام تری باید به کار گرفته شود که این نیز قیمت مبدل حرارتی را افزایش خواهد داد.
  • مبدل حرارتی استخر از آب داغ دیگ یا مدار آب گرم کن خورشیدی برای گرم کردن آب استخر و انتقال حرارت بین دو سیال گرم و سرد استفاده می کند.
  • مبدل‌های حرارتی لوله و پوسته ای از تعداد زیادی لوله کوچک که معمولا از لوله کاپرنیکل استفاده میشود، تشکیل شده‌اند که درون یک پوسته استوانه‌ای قرار می گیرند.

کارشناسان فراب زیست فراز آمادگی دارند تا شما را برای محاسبه پکینگ های مورد نیازتان در انواع مختلف آن راهنمایی کنند. پكينگ برج خنک کننده یا همان پکینگ کولینگ تاور به عنوان سطح انتقال حرارت در برج خنك كننده عمل می کند. در واقع هدف از استفاده پکینگ در برج خنک کننده به حداکثر رسانيدن عملكرد دمايي برج خنك كن مي باشد. با استفاده از مقدار مناسبی از پکینگ می توان راندمان برج را شدت افزایش داد. پكينگ با افزایش سطح تماس آب با هوا زمان مناسب برای کاهش حرارت آب ورودی و خنک شدن آن را فرآهم می کند. قیمت این تجهیز معمولا حدود 10 تا 20 درصد قیمت یک برج می باشد و به همین دلیل استفاده از آنها اقتصادی می باشد.

  • کولینگ تاور بتنی دارای یک سازه تمام سیمانی به شکل مکعبی یا به شکل هذلولی می‌باشد.
  • امروزه به دلیل معایب زیاد طراحی از این مدل سیستم های برودتی استفاده چندانی نمی‌شود.
  • این سیستم برج خنک کننده شبیه بادکش است، اما تفاوت اساسی آن در این است که فن متحرک هوا در پایه برج خنک کن قرار می گیرد که به هوا اجازه می دهد از پایین عبور کند.

معمولاً برای ساخت این نوع مبدل حرارتی، از کربن استیل استفاده می‌شود. گاهی نیز، به‌جای مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل ساده، از استیل ضدزنگ یا آلیاژهای آن استفاده می‌کنند. آلیاژهای آلومینیوم، نیکل و مس هم از دیگر گزینه‌های به‌ کار رفته در دستگاه هستند. درمبدل های حرارتیپوسته و لوله با صفحه لوله های ثابت ، پوسته به صفحه لوله جوش داده شده است و هیچ گونه دسترسی به خارج از دسته لوله ، برای تمیز کاری وجود ندارد. این انتخاب کم هزینه و دارای انبساط گرمایی محدود است که می تواند اندکی توسط فانوسی های انبساط ، افزایش یابد.

قیمت مبدل حرارتی

قاب این مدل هم مانند هواسازهای معمولی از جنس پروفیل آلومینیوم و اتصالات آن از جنس پلی آمید می باشد. قطر این فریم ها باید طوری طراحی شوند که امکان عایق کاری 2 اینچی وجود داشته باشد. امکان تنظیم میزان اختلاط هوای برگشتی با هوای تازه و صرفه جویی در انرژی. هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو ترجمه کلمه انگلیسی ‏weather maker میباشند که در گذشته این کلمه به هواساز ترجمه شده است. ولی با توجه به اینکه هوا ساخته نمی شود و فقط تحت عملیات مشخص به شرایط بهینه می رسد در نتیجه کلمه هوارسان جایگزین این کلمه شده است.

مسائل امنیتی تعمیر و نگهداری هواساز

مطابق شکل زیر طرز کار مبدل حرارتی صفحه ای به این شکل است که تعداد زیادی صفحه (پلیت plate) با ضخامت کم و به صورت پشت سر هم قرار گرفته و بین آنها فضای خالی ایجاد می شود (صفحات نسبت به هم آبند هستند). یک لوله جریان سیال گرم و یک لوله جریان سیال سرد به صورت یکی در میان به صفحات متصل می شود، طوری که یکی در میان در فضای خالی بین صفحات، سیال سرد و گرم جاری می شود. بدین ترتیب سطح انتقال حرارت افزایش و انتقال حرارت از دیواره صفحات بین سیالات صورت می پذیرد. سیال اصلی که در فرآیندهای شیمیایی و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد، برای رسیدن به دمای مورد نظر وارد لوله هایی از جنس مس یا برنج و استیل میشود که همگی در داخل پوسته قرار گرفته اند. شکل و ساختار این لوله ها به نوع مبدل بستگی دارد و در حالت کلی به صورت خمیده یا U شکل و مستقیم کاربرد دارند. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که در لوله های مبدل حرارتی پوسته و لوله وجود دارد، تعداد پیچ ها و تغییر مسیر سیال در آنها می باشد.

فن کویل چیست؟ انواع سیستم های فن کویل مرکز کنترل ایران نمایندگی هانیول-بتا تهویه

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با خرید محصولات فن کویل اتمسفر در زیر به تفصیل بیان شده است. کاربران می توانند فن کویل را در هر زمان از ۲۴ ساعت شبانه روز به وسیله ریموت کنترل بی سیم با تنظیم در زمان دلخواه، روشن یا خاموش نمایند. شروع کارکرد در فرکانس بالا، ظرفیت سرمایش و گرمایش را افزایش داده و باعث کاهش زمان رسیدن به دمای تنظیم شده می گردد.

فن کویل زمینی تهویه مدل SV-400