سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما


اما برندسازی چگونه به سئو مرتبط می‌شود؟ سئو و برندسازی عمدتا با یکدیگر همراه هستند. بهبود سئو‌ی سایت شما به بهبود برندتان منجر شده و در‌مقابل، برندسازی، فرصت‌های جدیدی را برای سئو و بهینه سازی سایت در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید از سئو برای جذب کاربران و افزایش بازدید از سایتتان استفاده کرده و از این طریق آن‌ها را با برندتان آشنا کنید. به این معنی که گوگل هرگز جایگاهی را در صفحه نتایج جستجو به کسی نمی‌فروشد. گوگل سایتی را برای حضور در بالا‌ترین جایگاه‌ها (صفحه اول) لایق می‌داند که از دید کاربران بهترین کارآیی را داشته باشد و بتواند احتیاجات کاربران را رفع کند. گوگل صاحبان سایت‌ها را ملزم به رعایت استاندارد‌های سئو، که بر همین اساس طرح ریزی شده‌اند، کرده است و عجیب نیست که منافع کاربران را بر منافع صاحبان سایت مقدم بداند.

سئو محلی (local seo)

حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایت‌های متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف زیادی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد. برای مورد دوم شما با سئو و بهینه‌سازی صفحات به طور مقدماتی آشنا شده‌اید ولی نمی‌دانید که آموزش سئو را از کجا شروع کنید. اگر شما به سرچ کنسول سایت خود مراجعه نمایید، در بخش Core Web Vitals می‌توانید مشاهده نمایید که سرعت سایت شما در دسکتاپ و موبایل چه وضعیتی دارا هستند. طبق مستندات ارائه‌شده از سمت گوگل، سرعت صفحات، یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی می‌باشد. بارگذاری کند صفحه یا تاخیر در اجرای المان‌ها، سبب می‌گردد که گوگل صفحه را جریمه کند و امتیازات منفی بسیاری لحاظ کند.

  • امروزه هم بک لینک و فرایند لینک بیلدینگ یکی از مهم ترین اقدامات پایه سئو است و تاثیر آن را روی موتور های جستجو بخصوص گوگل مشاهده می کنیم.
  • در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید.
  • اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد.
  • درصورت داشتن چنین زمان، صبر و استقامتی، بله می‌شود رایگان سئو شد.
  • فضای اینترنت، روز به روز رقابتی تر می شود و شرکت هایی که سئوی بهتری داشته باشند می توانند از بازدیدکنندگان و مشتریان به نفع خود استفاده کنند.
همچنین میزان بودجه ای که برای سئو سایت در نظر گرفته میشود نیز میتواند در زمان رتبه گرفتن سایت تاثیر داشته باشد. البته طبق تجربه ما در کسب و کارهای کوچک این میزان می تواند بسیار بیشتر از این عدد باشد. بنابراین حتی اگر به همین عدد بسنده کنیم می توان گفت اگر شما 10 میلیون تومان در سئو سرمایه گذاری کنید میتوان انتظار داشت بطور متوسط 100 میلیون تومان بازگشت سرمایه در طول زمان داشته باشید. باید توجه کرد که امروز سئو هزینه بر است و تمرکز بر روی کلماتی که به کسب و کار سود مادی نرسانند گاهی می‌تواند سوخت هزینه باشد. سال‌هاست از خواندن و نوشتن لذت می‌برم و عاشق یاد گرفتنم، مخصوصا یادگیری سئو.

با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش‌های بیشتری بروید. اگر تصمیم گرفتید که سئو سایت را خودتان انجام دهید یا تیم داخلی قدرتمندی داشته باشید؛ یادگیری سئو از مرجعی معتبر مثل وبسیما و شرکت در دوره‌های تخصصی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. از آموزش فردی و سازمانی گرفته تا اجرای کامل پروژه و مشاوره حرفه‌ای. برای آشنایی بیشتر با تیم وبسیما و مدل کاری ما به صفحه خدمات سئو سایت مراجعه کنید. برای سازمان‌هایی با بیش از 100 کارمند که معمولا در حوزه‌های رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و … فعالیت می‌کنند و سئو مجرای مهمی در بازاریابی آنها محسوب می‌شود؛ تشکیل یک تیم داخلی کافی نیست.

Meta Refresh معمولا با شمارش معکوس 5 ثانیه‌ای و متنی با مضمون “اگر بعد از 5 ثانیه به صفحه مورد نظر هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه است. اینجاست که به کلمه سئو می‌رسیم که به معنی انجام عملیاتی روی سایت می‌باشد که به گوگل اثبات کند من لیاقت رتبه‌های اول را دارم. این دوره یک گروه تلگرامی ویژه دارد که شما در آن می‌توانید با استادیارها و دیگر دانشجویان در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. این دوره به نحوی تدوین شده است که برای بازارکار ایران کاملا کارآمد باشد و در تدریس نیز از مثال‌هایی از کسب‌و‌کارهای واقعی ارائه می‌شود.

سئو داخلی یا On-Page SEO چیست؟

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

اگر آموزش سئو را گام به گام دنبال کنید و از یک رویکرد آموزش مناسب (برنامه یادگیری) پیروی کنید، فرایند یادگیری برای شما آسان‌تر خواهد شد. از سوی دیگر برخی از وبمستران، بدون درنظر گرفتن نیاز کاربران اقدام به بهینه‌سازی سایت می‌کنند. این وبسایت‌ها بعد از مدت کوتاهی ممکن است در صدر نتایج قرار بگیرند و رتبه و جایگاه خوبی به خود اختصاص دهند. کاربرانی که برای رفع سوال و ابهام خود به این صفحات مراجعه می‌کنند و با صفحه‌ای باکیفیت پایین و یا محتوای نامناسب مواجه خواهند شد. Organic Search یا Natural Search یا جستجوی طبیعی، به نتایجی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو، زیر تبلیغات گوگل فهرست می‌شوند و رتبه‌هایشان را با رعایت اصول سئو بدست می‌آورند. Client-Side Rendering یا تفسیر سمت کاربر، به تفسیر اطلاعات (تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل مشاهده توسط کاربران) در مرورگر اطلاق می‌شود.